У цій статті ми постараємося трохи розповісти про особливості IP домофонії від ТМ Hikvision, а також дати уявлення про те, які є можливі варіанти підключення домофонів та викличних панелей до мережі Інтернет для переадресації виклику в мобільний застосунок.
Почнемо з того, що основними відмінностями в домофонах (моніторах) виступають розмір і тип екрану (7 і 10 дюймів, TFT (трохи тьмяніший) та IPS (яскравіший і кращий кут огляду), наявність або відсутність модуля бездротового зв'язку (Wi-Fi) і операційна система, за допомогою якої домофон працює (Linux або Android). У домофонах на базі Android більше функціонал, і в перспективі, ймовірно, вони повністю витіснять Linux системи з ринку.
Ключовим моментом IP домофонії цього бренду є відсутність можливості запису подій, що відбуваються перед панелью виклику в архів на SD карту. Для цього потрібно додатково придбати відеореєстратор та жорсткий диск. Однак цей недолік з лишком окупається якістю запису архіву (всі події, що потрапили в поле огляду панелі, будуть однозначно записані, на відміну від HD Wi-Fi домофонів).
Вся лінійка домофонів ТМ Hikvision підтримує переадресацію виклику в мобільний застосунок, незалежно від наявності Wi-Fi модуля зв'язку «на борту». Більше того, навіть при встановленні домофону з даним модулем, ми, по можливості, намагаємося підключити монітор і панель виклику за допомогою проводів (витої пари) в силу того, що проводи є більш гарантованим каналом передачі сигналу, на відміну від бездротового з'єднання (по Wi-Fi).
У більшості сучасних роутерів потужність Wi-Fi регулюється автоматично, і якщо при встановленні обладнання система домофонії запрацює без проводів, то буквально через кілька годин або днів, роутер може через свої вбудовані алгоритми зробити сигнал, вихідний від нього слабший, що, у свою чергу, призведе до збоїв під час роботи домофона або взагалі до втрати сигналу обладнанням, і, як наслідок, відмови в роботі.
Також можливі варіанти, коли роутер при встановленні знаходився в ближній до домофону кімнаті, але потім його перенесли з якихось причин на одну або кілька кімнат далі, що призвело до суттєвого погіршення сигналу Wi-Fi у зоні встановлення домофону та/або викличної панелі. Також є користувачі, які час від часу воліють змінювати ім'я мережі Wi-Fi та пароль до неї, але при цьому забувають про підключену до бездротової мережі систему домофонії, що в більшості випадків призводить до виклику фахівця для переналаштування обладнання.
Дротове підключення, при грамотному налаштуванні, в більшості випадків позбавлене вищеописаних недоліків і працює стабільно. Більше того, якщо виникає необхідність у коригуванні будь-яких параметрів – це можливо зробити віддалено, без виїзду фахівця на об'єкт, що економить замовнику час та гроші.
На Схемі 1 зображено «канонічне» підключення обладнання. Даний варіант найбільш правильний з точки зору підключення до мережі та можливостей з віддаленої діагностики обладнання.
Всі підключення для передачі сигналу та живлення виконані провідним способом (витою парою). Блок живлення використовується один спільний для домофону і панелі виклику, зазвичай розташовується біля роутера, іноді можна розташувати біля домофону (монітора).
У цьому випадку можна використовувати домофон та панель виклику без Wi-Fi модулів. Відеореєстратор для запису архіву опціонально підключається через мережу до роутера.
Схема 2 показує варіант підключення обладнання, коли будівельники або електрик заклали кабель типу вита пара, але проклали його безпосередньо від панелі виклику до домофону, минаючи роутер.
При цьому варіанті блок живлення зазвичай використовується спільний для обох пристроїв, розташований зазвичай біля домофону. Сигнал дзвінка та розмови передається дротом, сигнал переадресації дзвінка на телефон передається по мережі Wi-Fi.
У цьому випадку підключити відеореєстратор до системи не вийде через особливості технічної реалізації з'єднань.
На Схемі 3 відображено варіант підключення, коли в бажаному місці встановлення домофону (монітора) є можливість підключити до живлення від мережі 220в, але кабель між домофоном і панелью виклику або кабель між домофоном і роутером не прокладено і через технічні особливості або виконаний ремонт не може бути прокладений. Кабель між роутером і панеллю виклику — прокладений або може бути прокладений.
При цьому блок живлення для домофона розташовується біля домофону, блок живлення панелі виклику розташовується найчастіше біля роутера. Реєстратор для опціонального запису архіву розташований біля роутера. Сигнал дзвінка та розмови, а також переадресації дзвінка на телефон передається по мережі Wi-Fi.
На Схемі 4 зображена зворотня ситуація, коли провід від роутера до домофона (монітора) прокладений або може бути прокладений, а ось до викликчної панелі немає можливості прокласти провід.
У цьому випадку блок живлення домофону розташовується біля нього або біля роутера, а блок живлення панелі виклику - біля панелі виклику. Сигнал дзвінка та розмови, а також переадресації дзвінка на телефон передається через мережу Wi-Fi. Реєстратор для опціонального запису архіву розташований біля роутера.
Схема 5 відображає повністю бездротовий варіант підключення обладнання домофонії (за винятком проводів, що підводять живлення 220в).
Блоки живлення домофону та панелі виклику використовуються окремі для кожного пристрою, розташовуються біля обладнання. Сигнал дзвінка та розмови, а також переадресації дзвінка на телефон передається через мережу Wi-Fi.
Опціонально, реєстратор, що записує архів, розташовується біля роутера.
Можливими проблемами, які будуть перешкоджати нормальній роботі обладнання, підключеного відповідно до Схем 3, 4, 5 можуть бути: використання кількох роутерів у домашній або офісній мережі, різні імена та паролі Wi-Fi мереж, та використання повторювачів із некоректними налаштуваннями.
На закінчення огляду скажемо, що саме налаштування обладнання при коректному фізичному підключенні відбувається досить просто, використовуючи Майстер налаштування, що запускається на екрані при першому включенні домофону.
Залишіть номер телефону і ми передзвонимо Вам